هزینه ارتودنسی
نوشته شده توسط : نت ابزار

ارتودنسی روشی است برای درمان ناهنجاری های فک و دندان و به جرعت می‌توان گفت که بهترین روش به این منظور ارتودنسی است. هزینه ارتودنسی به عوامل مختلفی دارد و به سادگی نمی‌توان یک عدد را به عنوان هزینه ارتودنسی بیان کرد. امروز در این مقاله می‌خواهیم بررسی کنیم که هزینه ارتودنسی به چه مواردی بستگی دارد و چگونه اندازه گیری می‌شود. با ما همراه باشید.

ارتودنسی نامرئی چیست؟

اصطلاح ارتودنسی نامرئی بیشتر توسط عموم مردم مورد استفاده قرار میگرد و اشاره به روش های ارتودنسی دارد که در آن ها برای صاف کردن و اصلاح ناهماهنگی دندان ها از دستگاه های خاصی استفاده میشود. این دستگاه ها یا شفاف هستند و یا اینکه نمیتوان به راحتی آن ها را دید و به عبارتی پنهان هستند. سه نوع از این دستگاه ها در حوزه ارتودنسی نامرئی که برای صاف کردن و اصلاح عدم تراز دندان ها از آن ها استفاده میشود عبارتند از:

        I.            سیستم متحرک اینویزیلاین

       II.            سیستم لینگوال یا پشت دندان

     III.            سیستم سرامیکی

عوامل تاثیرگذار بر قیمت ارتودنسی

بعضی از مراجعان به کلینیک و کاربرانی که وارد سایت میشوند از ما میخواهند که یک قیمت دقیق برای خدمات دندانپزشک ارائه دهیم اما حقیقتش را بخواهید چنین چیزی امکان پذیر نیست زیرا برای مثال قیمت ارتودنسی نامرئی خودش به تنهایی تحت تاثیر عوامل مختلفی است که به ما اجازه نمیدهد یک عدد ثابت و یا دقیق برای این موضوع ارائه دهیم.

راجع به ارتودنسی لینگوال بیشتر بدانید.

برخی از مهمترین عوامل تاثیر گذار روی هزینه ارتودنسی نامرئی عبارتند از:

  • هزینه اضافی
  • نوع دستگاه های بکار رفته
  • طول دوره درمان
  • نوع پرداخت
  • استان، شهر و منطقه که در آن ساکن هستید
  • کلینیک یا مطب

ارتودنسی نامرئی به درد چه کسانی می‌خورد

معمولا هر کسی از این نوع ارتودنسی ها استفاده نمیکند و بیشتر کسانی رو به درمان با این سیستم ها می آورند که به هیچ عنوان تمایل ندارند کسی بفهمد تحت ارتودنسی هستند. به عبارتی کسانی که میخواهند چراغ خاموش دندان های خود را صاف و یکدست کنند بیشتر علاقمند به این سیستم ها هستند. از آنجایی که هزینه ارتودنسی نامرئی زیاد است شاید کسانی که توانایی مالی زیادی ندارند و یا نمیخواهند پول زیادی هزینه کنند رو به ارتودنسی ثابت با بریس فلزی بیاورند.

همچنین راجع به ارتودنسی اقساطی نیز بیشتر بدانید.

هزینه ارتودنسی با براکت سرامیک

براکت های سرامیکی دقیقا مشابه با بریس های فلزی هستند با این تفاوت که جنس آن ها متفاوت بوده و رنگشان شفاف است طوری که به سختی از دور دیده میشوند و همرنگ دندان هستند. این سیستم ارتودنسی را معمولا بزرگسالان شاغل و جوانان (مخصوصا دانشجوها) میپسندند.

همچنین همه چیز را راجع به ارتودنسی طبیعی بدانید.

 

روند نصب این براکت ها دقیقا مشابه با بریس ها فلزی است اما نحوه نگهداری از آن ها کمی متفاوت است. کسانی که تحت این درمان هستند باید بیشتر به بهداشت دهان و دندان خود برسند و از خوردن موادی که میتوانند باعث تغییر رنگ براکت ها شوند خودداری کنند. زیرا براکت های سرامیکی میتوانند لکه دار شوند.





:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: